Leverans av e-handelsbeställningar

Vi levererar och hanterar bara ordrar inom Sverige från k-rauta.se.

Upphämtning i varuhus

Har du valt upphämtning i varuhus aviseras du via e-post när ditt paket finns att hämta ut. Vi beräknar att plocka din order inom 5 timmar (inom varuhusets öppettider). Vid större kampanjer och reaperioder kan det ta upp till 1-3 arbetsdagar. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Ta med dig ordernummer och en giltig legitimation när du ska hämta ditt paket. Samma regler gäller som på posten och det är endast du som står som mottagare som kan hämta ut paketet. Ska någon annan hämta ditt paket måste ditt ombud visa upp din legitimation och sin egen.

Leverans från lager: Till ombud

Det finns en ikon för leverans från lager, i form av en miniatyrlastbil med texten "Leverans från lager", bredvid alla de produkter som är tillgängliga att beställa med leverans hem till dig eller till ett ombud. Om din order kommer hamna hos ett ombud beror på vikten och hur skrymmande produkterna du beställt är. Du kan se om det kommer hamna hos ett ombud i varukorgen efter du har lagt till önskade produkter. Leveransen kan ta mellan 2-5 arbetsdagar för att komma fram till ditt ombud.

Har du valt att handla med fraktsättet leverans från lager får du ett bekräftelse via mejl när varorna lämnat vårt lager. På den finns ett spårnings id för att söka efter ditt paket hos postnord. (http://www.postnord.se/foretag) Det kan ta upp till 12 timmar innan den länken är aktiv i systemen.

Du kommer sedan bli aviserad via sms, i aviseringen framgår det till vilket ombud som din beställning har levererats till.

Ta med dig sändningsnummer och giltig legitimation till ombudet när du ska hämta ut din beställning. Enligt Postnords regler är det endast du som står som mottagare som kan hämta ut paketet. Ska någon annan hämta ditt paket måste ditt ombud visa upp din legitimation och sin egen.

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar på utlämningsstället. Sedan skickas det tillbaka till vårt lager. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig K-rauta rätten att debitera kunden 250 kr för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader.

K-rauta förbehåller sig rätten att ändra beställningar som vid packning är för stora för att levereras till ombud. Dessa beställningar kommer då ändras till leverans hem till dig. PostNord kommer att kontakta dig för leveranstid och levereras till din angivna leveransadress. Läs mer nedan.

Om K-rauta inte kan leverera inom avtalad tid ska vi informera dig som kund och meddela en ny leveranstid. I dessa fall har du som kund rätt att häva köpet utan någon extra kostnad. Detta gäller även för specialbeställningar.

Leverans från lager: Hem till dig

Produkter i K-rautas sortiment som är större än de som kan levereras till Postnords ombud levereras till din angivna leveransadress. Om din order kan levereras direkt hem till dig är beroende på vikten och hur skrymmande produkterna du beställt är. Du kan se om de kan hemlevereras i varukorgen efter du har lagt till önskade produkter. Leveransen kan ta mellan 2-5 arbetsdagar för att komma fram hem till dig. 

Postnord tar kontakt angående tidpunkt för leverans av din beställning.

Din beställning levereras så nära som transportören kommer till din port eller tomtgräns, uppbärning/inbärning ingår ej.

När leveransen sker ansvarar den angivna mottagaren på beställningen för att ta emot och kvittera beställningen.
Har inte mottagaren möjlighet att vara på plats när leveransen sker kan ett ombud ta emot beställningen. Ska någon annan ta emot beställningen måste denne visa upp din legitimation och sin egen.

Leverans  från leverantör

Ett visst sortiment skickas direkt från leverantör hem till dig. Dessa produkter har texten leverans från leverantör på k-rauta.se. När du gjort din beställning så kommer du att få en bekräftelse på ditt köp och sedan få en uppdaterad orderbekräftelse med beräknat leveransdatum. När din leverans närmar sig kommer du bli kontaktad om exakt tid då de kan leverera. Tänk på att våra leverantörer använder sig utav varierande transportörer. Vissa av dessa transportörer kan enbart leverera mellan klockan 11-15 på vardagar. Om de är så att du inte kan vara hemma inom dom tiderna kan din order hämtas på transportörens utlämningsställe.

Om du inte kan få din leverans inom avtalad tid ska vi informera dig som kund om anledningen till förseningen, samt meddela en ny leveranstid. I dessa fall har du som kund rätt att häva köpet utan någon extra kostnad.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden för en snabb och enkel leverans är kalkylerad på vikten av din produkt. I samarbete med Postnord så använder vi prissättning enligt standardintervaller, där priset ökar då du går över en viss viktnivå. Vid tyngre varor behöver du som kund ange ett postnummer för adressen dit du vill skicka försändelsen. Fraktkostnaden summeras i kassan.

Fraktkostnaden för varor som levereras från leverantör är beräknad beroende på produkt och leverantör, summan kan du se i varukorgen.