K-Rauta-hero-banner

Köp- och leveransvillkor – E-handel hos K-rauta AB

Allmänt

Följande allmänna köpvillkor (”Köpvillkor”) gäller vid beställning av produkter via www.k-rauta.se genom K-Rautas e-handel (”K-Rautas e-handel”).

För att kunna göra ett köp via K-Rautas e-handel måste du acceptera Köpvillkoren som du gör genom att klicka på "Slutför köp" knappen i varukorgen. Genom att acceptera Köpvillkoren förbinder du dig att följa Köpvillkoren i sin helhet, samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av cookies enligt nedan. När K-rauta har bekräftat en beställning uppstår ett bindande avtal mellan dig som kund och Kesko AB, organisationsnummer 556511-2991.

K-Rautas e-handel har följande kontaktuppgifter:

Besöksadress
Kesko AB
ESBOGATAN 11 5TR
164 74 Kista
Telefon: 08-58818900
E-post:[email protected]

Utdelningsadress
Kesko AB
BOX 1035
164 21 Kista

Organisationsnummer 556511-2991.

När en order är mottagen hos K-Rauta bekräftas den genom ett automatiskt genererat e-postmeddelande med information om din beställning. Kontrollera alltid informationen i din orderbekräftelse så att allting stämmer. K-Rauta uppmanar dig att spara denna orderbekräftelse för när transaktionen är genomförd och din order är processad gäller orderbekräftelsen som kvitto.

Ålder för beställning

K-Rauta säljer enbart till personer över 18 år och till personer som är bosatta i Sverige. Beställningar som utförs av personer som är under 18 år makuleras. Är beställaren minderårig får målsman beställa åt den minderåriges vägnar för att köpet ska kunna genomföras.

Priser

Varje produkt anges med pris inklusive moms. Priset som visas i kundvagnen är priset på produkten; frakt och andra avgifter visas i kassan. Priset kan variera mellan varuhus och på nätet. Unika kampanjer kan förekomma via K-Rautas e-handel som inte är giltiga i varuhusen. Produkter som är på kampanj på K-Rauta.se och i varuhusen gäller så långt lagret räcker.

Manualer

Vid köp hos oss på K-Rauta så medföljer de nödvändiga bruksanvisningarna i fysisk eller digital form för att du som kund ska kunna använda de produkter du köper.

Öppet köp

En del i vårt serviceutbud erbjuder vi på K-Rauta dig 60 dagars öppet köp och om du är medlem 90 dagars öppet köp från den dagen du tagit emot produkten. Detta gäller enbart för produkter som upphämtats i varuhus eller levererades från lager. För varor som levereras från leverantör tillämpas dock enbart ångerrätten på 14 dagar från och med att du mottagit din order. Du är alltid välkommen att göra din retur i ett av våra varuhus. Ta med ditt kvitto som du fick på din mail när du besöker varuhuset.

Om du vill skicka tillbaka din order till vårt lager hittar du en retursedel här. För mer information och instruktion om hur du gör en retur av produkter köpta och levererade från lager via K-Rautas e-handel (gäller ej leveranser från leverantör) hittar du under Vanliga frågor. Retursedeln ska fyllas i och skickas med i ditt retur paket. OBS - Glöm inte skicka detta som företagspaket, annars kommer det inte fram till oss.

Du får själv ombesörja returkostnaderna när du sänder tillbaka produkten till vårt lager eller till leverantör men du har alltid fri retur i alla våra varuhus (glöm inte kvitto/orderbekräftelse). Observera att returkostnaden varierar beroende på produktens vikt och storlek. Orderbekräftelsen är ditt kvitto, följesedeln som följer med i paketet gäller inte som kvitto. Vid övriga frågor kontakta K-Rautas kundservice, [email protected]. Glöm inte att ge ditt ordernummer för att underlätta hanteringen av ditt ärende. Vid åberopande av öppet köp eller ångerrätt står du som kund för eventuella returfraktskostnader. För fullständig återbetalning enligt avsnittet ”Återbetalningsskyldighet” nedan, ska produkten vara i förpackning och oförändrat skick, det vill säga oskadad. Som kund hos K-Rauta så har du rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera varan, inom rimliga gränser; varan får inte användas ovårdat och originalförpackningen ska vara i bra skick vid retur. Produkten ska även vara komplett, vilket innebär att delar av produkten inte accepteras som retur. Du ska returnera produkten senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss ditt beslut att frånträda avtalet. Om produkten och förpackning skadas eller tappas bort förlorar du följaktligen ångerrätten.

Produkter som tillverkas vid beställning Ett fåtal av produkterna i vårt sortiment tillverkas efter din beställning. Du kan enkelt se om det är en sådan produkt på sajten. Dessa produkter kan du inte göra några ändringar på efter det att den har börjat tillverkas. Du kan inte heller ångra köpet av produkten. I och med att du godkänner våra köpvillkor godkänner du också att ångerrätten på denna produkt avtalas bort. Detta gäller exempelvis stugor från varumärken Vibo och Luoman.

Öppet köp gäller inte heller tillverkningsvaror som särskilt anpassats enligt dina egna specifika önskemål eller monteras vid din beställning (exempelvis måttbeställda fönster, måttbeställda skjutdörrar och håltagna bänkskivor).

Läs mer om returer, öppet köp och ångerrätten för e-handeln här. Under rubriken Ångerrätt hittar du också Konsumentverkets ångerblankett du kan använda samt den e-postadress du skickar denna till.

Betalning

I K-Rautas e-handel erbjuder vi betalning med faktura och kort (Visa och MasterCard). Alla kortbetalningar hanteras av K-Rautas samarbetspartner Walley som kontrollerar att kort-, faktura- eller bankbetalningen är godkänd för köp. All kort- och personuppgiftsinformation är krypterad och uppfyller alla krav för en PCI DSS och SSL-certifikat, vilket innebär att den är helt otillgänglig för obehörig part. K-Rautas e-handel använder sig av 3D-Secure.

Kreditupplysning görs vanligtvis inte i K-Rautas e-handel. Väljer du dock att betala med faktura eller delbetalning görs standardmässigt en kreditupplysning. Upplysningen utgör en del av Walleys kreditbedömning och hämtas när information saknas eller uppdatering av befintlig information krävs. Eftersom upplysningen är en så kallad mikroupplysning syns den inte hos banker eller andra kreditgivare och påverkar inte din kreditvärdighet.

Hur betalar jag med faktura när jag handlar från K-Rautas e-handel?

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (Betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley kan du läsa här (Extern länk)

Mer information om Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation hittar du här (Extern länk)

På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.

Informationen på k-rauta.se

K-Rauta reserverar sig för eventuella skriv- och bildfel på www.k-rauta.se. Detta gäller även informationsfel angående varulager och felaktigt angivna priser, samt bilder där exakt återgivning av produkter ej kan garanteras. Vid eventuella fel har K-Rauta rätt att korrigera dessa när som helst. Innehållet på www.k-rauta.se är upphovsrättsskyddat och tillhör K-Rauta AB.

Leverans av e-handelsbeställningar

Beställningar och leverans från k-rauta.se

I K-Rautas e-handel erbjuds du olika beställningssätt och leveranssätt.

Ett av våra beställningssätt är att på k-rauta.se kan du välja upphämtning i varuhus. Då väljer du vilket varuhus du vill handla från och då ser du det valda varuhusets lagersaldo. Önskar du en produkt som inte finns i lager i just ditt valda varuhus, så byter du enkelt i varukorgen till ett av våra andra 16 varuhus och hämtar din vara därifrån. Vi har i dag ingen möjlighet att skicka varor mellan varuhusen.

För ett stort utvalt sortiment erbjuds även leverans från lager. Då skickas dina varor från vårt lager hem till dig eller till ditt närmaste ombud. Vi har idag inte möjlighet att skicka varor mellan varuhusen.

Du kan även beställa ett antal produkter med leverans från leverantör hem till dig. Dessa produkter passerar aldrig något av K-Rautas varuhus och du erbjuds därför inte heller möjligheten att hämta dessa produkter i varuhusen.

Om du istället handlar dina varor i varuhuset och vill ha dem hemlevererade kan du alltid med snabb service köpa hemtransport på plats i ditt byggvaruhus. Tjänsten gäller hela vårt varuhussortiment. Det kan du läsa mer om här: Hemtransport med kranbil.

K-rauta.se hanterar enbart order inom Sverige.

Avisering och uthämtning i varuhus

K-Rauta erbjuder möjligheten till upphämtning i varuhus som leveranssätt. Den stora fördelen med att ändå handla dina varor på nätet är att du har hela varuhuset i ditt eget vardagsrum och sedan slipper kontrollera lagersaldo, plocka ihop varorna och betala i varuhuset. Har du beställt en produkt för upphämtning i varuhus skickas en avisering till dig via e-post när din beställning är redo att hämtas ut (dock med reservation för slutförsäljning).

För att hämta ut din beställning behöver du ha med dig ordernummer, som även detta skickats till dig via e-post, samt en giltig ID-handling. För att hindra bedrägerier kan inga beställningar hämtas ut utan en giltig ID-handling från kunden. Har du en vän eller familjemedlem som hämtar din order går det självklart bra förutsatt att denne har orderbekräftelsen samt sin och din legitimation med sig vid uthämtningstillfället.

Du har 14 dagar på dig att hämta ut din beställning från det att aviseringen har skickats, efter det makuleras ordern.

Avisering och uthämtning av leverans från lager

Om du har handlat en av våra många produkter som finns tillgängliga som leverans från lager i vår e-handel så kommer du att få en avisering i samband med att varan lämnar vårt utskeppningsställe. Du kommer då få din order direkt hem till dig eller så ska den hämtas hos ett ombud. Postnord tar kontakt angående tidpunkt för leverans av din beställning. Din beställning levereras så nära som transportören kommer till din port eller tomtgräns, uppbärning/inbärning ingår ej. När leveransen sker ansvarar den angivna mottagaren på beställningen för att ta emot och kvittera beställningen. Har inte mottagaren möjlighet att vara på plats när leveransen sker kan ett ombud ta emot beställningen. Ska någon annan ta emot beställningen måste denne visa upp din legitimation och sin egen. OBS att vid större leveranser/sändningar så får inte ombud ta emot leveransen utan mottagaren måste vara på plats.

Du kan enkelt följa din leverans hos PostNord här.

När du skall få leverans via ombud så får du en avisering om att ordern finns att hämta ut hos ditt ombud, ta då med dig sändningsnummer och legitimation. Normalt finns beställningen hos ditt ombud inom 2-5 arbetsdagar efter beställning. Enligt gällande villkor så måste du hämta din vara inom 14 dagar hos ditt ombud. Uteblir upphämtningen så debiteras du summan av frakt- och returfraktskostnaden. Du som kund hos oss har avbeställningsskydd fram till dess att paketet har blivit uthämtat.

Om K-Rauta inte kan leverera inom avtalad tid ska vi informera dig som kund om anledningen till förseningen, samt meddela en ny leveranstid. I dessa fall har du som kund rätt att häva köpet utan någon extra kostnad, inom skälig tid. Detta gäller även för specialbeställningar.

Avisering och leverans från leverantör

Vissa produkter levereras från leverantör hem till dig. När du gjort din beställning får du en orderbekräftelse på ditt köp och när den behandlats kommer du få en ny orderbekräftelse med ett uppdaterat leveransdatum. Om du inte kan få din leverans inom avtalad tid ska vi informera dig som kund och i dessa fall har du som kund rätt att häva köpet utan någon extra kostnad, inom skälig tid.

Tänk på att våra leverantörer använder sig utav varierande transportörer. Vissa av dessa transportörer kan enbart leverera mellan klockan 11-15 på vardagar. Om det är så att du inte kan vara hemma inom de tiderna kan din order hämtas på transportörens utlämningsställe. Hemleverans från extern leverantör innebär antingen till port/tomtgräns eller postombud, detta avgörs av storleken/vikten på beställningen och fraktkostnaden förblir oförändrad.

Läs mer om leveranser för e-handeln här.

Fraktkostnad för hemlevererade/ leverans till ombud och leverans från leverantör

Fraktkostnaden för en snabb och enkel hemleverans/leverans till ombud är kalkylerad på vikten och volymen av din produkt. I samarbete med våra transportörer så använder vi prissättning enligt standardintervaller, där priset ökar då du går över en viss vikt eller volymnivå. Vid tyngre beställning behöver du som kund ange ett postnummer för adressen dit du vill skicka försändelsen. Fraktkostnaden summeras i kassan.

Vid ordrar som levereras från leverantör beräknas fraktkostnaden beroende på vilken leverantör det är. Vissa leverantörer erbjuder fri frakt medan andra har en fast kostnad. Fraktkostnaden kan du se i din varukorg när du lagt till önskad produkt.

Vid ordrar som levereras från leverantör beräknas fraktkostnaden beroende på vilken leverantör det är. Vissa leverantörer erbjuder fri frakt medan andra har en fast kostnad. Fraktkostnaden kan du se i din varukorg när du lagt till önskad produkt.

Hemleverans från extern leverantör innebär antingen till port/tomtgräns eller postombud, detta avgörs av storleken/vikten på beställningen och fraktkostnaden förblir oförändrad.

Adressändring på lagd order

Med anledning av vår snabba hanteringstid vid paketering av inkommande order så finns vanligtvis inget utrymme för att göra adressändring. Om din order inte är packad så kan vi utföra en adressändring, dock kan fraktkostnad komma att ändras. Kontakta oss på [email protected] alternativt tel 010-8899900. Glöm inte att ange ditt ordernummer som du hittar på din orderbekräftelse.

Avbeställning och ändring av order

Det finns inte möjlighet att göra ändringar på redan lagd order, i dessa fall hänvisar vi dig till att avbeställa din order. För att se om detta är möjligt behöver du kontakta [email protected] alternativt tel 010-8899900. Glöm inte att ange ditt ordernummer som du hittar på din orderbekräftelse. Om din order redan är packad och sänd kan vi ej avbeställa den. Vid outhämtat gods hanteras din order som en retur. Fraktkostnaden återbetalas inte och en returfraktkostnad motsvarande fraktkostnaden (minimum 100:-) kommer att debiteras. Denna kostnad dras av i samband med återbetalning av din order.

Byte och returer

Du har under vissa förutsättningar rätt att göra en retur. Hur en retur hanteras beror på orsaken till returen. Du kan läsa mer nedan om vilka olika alternativ för retur som K-Rauta tillämpar och vad som gäller i respektive fall. När du gör en retur kan du använda vår Returblankett. Läs om hur du genomför returen under rubriken längre upp om Öppet Köp.

Bytesrätt

I vår e-handel tillämpar vi inte bytesorder så du måste lägga en ny order om du vill byta till en annan vara.

Ångerrätt

När du handlar från K-Rautas e-handel tillämpas Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du har som kund därför alltid, enligt lag, rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från och med att du mottagit din order. Efter att ha meddelat ångerrätt har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera de ångrade varorna. Du kan använda dig av Konsumentverket ångerblankett och mejla den till e-postadressen: [email protected] eller skicka post till Kesko AB
Attn - Kundservice
BOX 1035
164 21 Kista

Ångerrätten gäller dock inte så kallade tillverkningsprodukter, det vill säga produkter som särskilt anpassats efter dina speciella önskemål (exempelvis måttbeställda fönster, måttbeställda skjutdörrar och håltagna bänkskivor).

Vid åberopande av ångerrätten står du som kund för eventuella returfraktskostnader. Observera att returkostnaden kan kosta upp till 1000 kronor alternativt halva utfraktpriset beroende på produktens vikt och storlek. För mer information gällande att skicka tillbaka produkter till oss gå in på Postnords hemsida här

Återbetalningsskyldighet

Vi ska – om du har utnyttjat din ångerrätt – betala tillbaka vad du har betalat för produkten snarast möjligt, dock senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit din retur. Om inget annat har överenskommits, så kommer vi att använda samma betalningssätt som du använde vid köpet. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något. Observera dock att fraktavgiften för hemleverans inte återbetalas ifall du ångrar hela eller delar av din order.

K-Rauta har rätt att vänta med återbetalningen tills dess att vi fått tillbaka produkten från dig i godkänt skick. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka produkten i retur. Vid reklamationer sänder vi dig en returfraktssedel som ska användas.

Det är din skyldighet att hålla produkten i lika gott skick som när du fick den. Du får givetvis med omsorg öppna förpackningen och undersöka produkten, men för att få fullständig återbetalning ska produkt och kartong vara oskadade. Om produkten och förpackning skadas eller tappas bort förlorar du följaktligen ångerrätten.

Reklamationer

Som kund har du 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Har du upptäckt ett fel, en skada eller defekt bör du skäligen meddela oss inom 2 månader, men med fördel omgående. Som kund har du rätt att reklamera en vara om dess egenskaper avviker från det som lovats enligt K-Rautas köpvillkor. Om en produkt skulle visa sig vara felaktig förbinder sig K-Rauta att i första hand byta ut, reparera eller tillhandahålla reservdelar till den och i andra hand kreditera dig som kund med motsvarande belopp. Reklamationsrätten omfattar inte produkter som anses blivit utsatta för normalt slitage.

K-Rauta garanterar att ersätta dig som kund för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som kan uppkomma i samband med reklamationen, exempelvis bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Andra anspråk på ersättning än fel på produkten beaktas inte. Vid godkänd reklamation har K-Rauta äganderätt till produkten.

Om den felaktiga produkten behöver skickas tillbaka till vårat lager så kommer vi sända dig en returfraktsedel som du ska använda för att inte behöva ombesörja frakten själv. Paketet ska sedan skickas till: Onninen AB, Bistagatan 22, 702 27 Örebro.

Garantin gäller endast produktionsfel, inte fel som uppkommit vid om modifikation av produkten. Kundens kvitto gäller som garantibevis.

Boka ej hantverkare förrän produkten är mottagen och kontrollerad. Reklamationer görs innan montering då monterad produkt anses vara godkänd produkt. Reklamationer på monterade produkter med synliga fel eller skador godkänns ej. Vid en reklamation där K-Rauta företar omleverans eller avhjälpande av felet ska eventuella fraktkostnader återbetalas till dig som kund. Återbetalningen sker inom 14 dagar från den dag som K-Rauta har tagit emot den reklamerande varan. Retur av varor samt återbetalning ska ske utan onödiga dröjsmål.

För vidare hantering av eventuella reklamationer, välja ett av följande alternativ: • Besök ditt närmaste varuhus. Ta med kvitto/orderbekräftelse och produkt. (Observera att vid större produkter eller fasta installationer kan det vara bättre att ta med bilder/filmer på skadan/problemet). Du har alltid rätt att reklamera din produkt i ett varuhus oavsett leveranssätt.

Om du föredrar det kan du vid reklamation vända dig till någon av våra fysiska butiker. Du hittar adresserna till våra butiker.

Du kan annars maila nedan information till [email protected]

  • Bilder/film och beskrivning på den defekta varan.
  • Orderbekräftelse/kvittokopia.
  • Dina kontaktuppgifter: namn, adress och telefonnummer.

Om den felaktiga produkten behöver skickas tillbaka till vårat lager så kommer vi sända dig en returfraktsedel som du ska använda för att inte behöva ombesörja frakten själv.

Vid eventuell tvist om reklamationsärenden följer enligt standard K-Rauta Allmänna Reklamationsnämndens (Box 174, 101 23 Stockholm) rekommendationer. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden,

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Läs mer om reklamationer för e-handeln här.

Transportskador

Alla försändelser som skickas är försäkrade av K-rauta under transport. Om du upptäcker en skada på paketet då du hämtar din försändelse ska du inte ta emot paketet och anmäla detta till utlämningsstället som en reklamation. Vid eventuella transportskador/emballageskador ska du genast på plats anmäla detta till chauffören och notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Dolda transportskador , skador på produkt som ej är synliga på förpackningen, ska anmälas omgående och senast 7 dagar från och med att du mottagit varan för att en omleverans eller avhjälpande av felet ska utföras av K-rauta. Därför är det viktigt att du kontrollerar din order direkt när du fått den och fotograferar eventuella skador på förpackningen och produkten. Dold transportskada anmäld efter 7 dagar från mottagandet godkänns ej. För att anmäla en transportskada, fotografera skadan och skicka det till K-Rautas kundservice på e-postadressen [email protected] för hantering. Glöm inte skriva med ditt ordernummer då det kommer att behövas för att hantera ditt ärende.

Bilder som behövs:

-Den skadade produkten.

-Adresskortet på försändelsen. Hela adresskortet ska vara synligt och läsbart.

-Försändelsen i sin helhet: yttre emballagets samtliga sidor, samt eventuella emballageskador.

-Inre emballage

-Bilder som visar hur produkten var förpackad (inklusive pall). Är produkten emballerad i en låda skall denna öppnas och fotograferas ovanifrån med produkten och emballaget så som det låg förpackat vid ankomst.

OBS: Kassera inte försändelsen innan ni har kontaktat oss. Utan rätt underlag kan vi inte ersätta er för skadat gods. Andra anspråk än fel på produkt och frakt beaktas inte.

Dataskyddspolicy, sekretess och cookies

Dataskyddspolicy

I Kesko AB samlar vi in kunddata för att kunna erbjuda dig bättre tjänster. Vi vill erbjuda förmåner som är relevanta för dig samt val och tjänster som tillgodoser dina behov.Dina uppgifter behandlas alltid konfidentiellt och med respekt. Nedan hittar ni mer information om hur Kesko AB hanterar er data:

Dataskyddspolicy Privatkund Kesko AB
Data Protection Policy for Retail Customers K-Rauta AB (English version)
Dataskyddspolicy Företagskund Kesko AB
Dataskyddspolicy Leverantör Kesko AB
Dataskyddspolicy Personal Kesko AB

Sekretess

Som kund hos K-Rautas e-handel uppger du nödvändig personinformation i samband med registrering och beställning. Du godkänner då att vi lagrar och använder uppgifterna inom verksamheten för att fullfölja avtalet gentemot dig. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig skickad till dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort permanent. Skulle detta vara fallet - vänligen kontakta oss via [email protected] (svar inom 24 timmar, helgfria vardagar).

Cookies

K-Rautas e-handel använder så kallade cookies.

En cookie (webbkaka) är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på de flesta webbplatser och har som funktion att minnas och assistera besökaren. Det finns två typer av cookies: den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator och den andra typen, session cookies används endast temporärt. Den första typen används exempelvis för att tala om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen, medan den andra typen exempelvis kan komma ihåg vilket språk du har valt under ditt besök. Session cookies försvinner så snart du stänger din webbläsare.

K-Rautas e-handel använder cookies för att spara information om vilket lokalt varuhus som du har valt. De används även för att föra statistik och kunna följa hur våra besökare navigerar webbplatsen. Det går givetvis bra att använda webbplatsen utan cookies, men då används webbplatsen även utan minnesfunktionen om vilket varuhus du har valt. Vill du stänga av användningen av cookies gör du det i inställningarna för din webbläsare.

Kontaktuppgifter

K-Rautas e-handel har följande kontaktuppgifter:

Besöksadress
Kesko AB
ESBOGATAN 11 5TR
164 74 Kista
Telefon: 08-58818900
E-post:[email protected]

Utdelningsadress
Kesko AB
BOX 1035
164 21 Kista

Organisationsnummer 556511-2991.

Köpgaranti från Pricerunner

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något går snett Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag

För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara adresserad till dig som privatperson. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är skadad, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning.

Besök PriceRunner för att ta del av kompletta användarvillkor och regler samt lista på undtantagna kategorier.

Senast uppdaterat 2021-08-31