K-Rauta-hero-banner

Frågor & svar

Vanliga frågor om K-Rauta Plus

I K-Rauta Plus får du flera olika medlemsförmåner, bland annat:

Mer service – såsom 90 dagars öppet köp och gratis lån av släp.
Bättre priser – i form av våra speciella klubbpriser.
Unika erbjudanden – som värdecheckar, gåvor och erbjudanden från samarbetspartners.
Extra kunskap & vägledning – genom informativa nyhetsbrev och guider.
Poäng på alla köp – som omvandlas till bonusar att utnyttja i våra varuhus (Gäller ej på presentkort, frakt, tjänst som ex. hyra av släp.).

Ansökan om medlemskap eller registrering av köp kan göras i samtliga K-Rauta varuhus i Sverige eller genom att registrera dig här.

För att samla poäng och få erbjudanden behöver dina köp registreras. Detta görs genom att ange personnummer eller skanna körkort vid kassan. I e-handeln identifierar du dig själv genom att ange ditt medlemsnummer vid utcheckningen i kassan eller genom att logga in på k-rauta.se.

En förutsättning för medlemskap är att du uppgivit ditt personnummer och att vi har din mailadress eller mobilnummer. Du måste ha fyllt sexton år för att bli medlem.

Nej, medlemskapet är helt kostnadsfritt.

K-Rauta Plus är en digital kundklubb, vi utfärdar inga medlemskort. Du identifierar dig genom att ange personnummer eller skanna ditt körkort vid kassan. I e-handeln identifierar du dig själv genom att ange ditt medlemsnummer vid utcheckningen i kassan eller genom att logga in på k-rauta.se

Du hittar ditt medlemsnummer i ditt välkomstmejl eller SMS från klubben. Det ligger även längst ned i sidfoten på dina e-postmeddelanden från K-Rauta Plus. Du kan också hitta ditt medlemsnummer genom att logga in på k-rauta.se.

Du hittar ditt poängsaldo längst ned i alla e-postmeddelanden från oss. Det står även när du identifierat dig som medlem i varuhusets kassa. Du kan också se ditt poängsaldo genom att logga in på k-rauta.se.

För att poäng ska samlas på ditt köp behöver ditt köp registreras. Detta görs genom att ange personnummer eller skanna körkort vid kassan. Om ditt medlemsnummer syns på kvittot kan du vara säker på att du fått poäng för ditt köp.

För att poäng ska samlas på ditt köp behöver köpet registreras på ditt medlemskap. I e-handeln identifierar du dig själv genom att ange ditt medlemsnummer vid utcheckningen i kassan eller genom att logga in på k-rauta.se.

Som medlem i K-Rauta Plus ger vi dig 2% bonus på dina köp som privatperson. Du får ett bonuspoäng för varje hel krona du handlar och poängen omvandlas sedan till bonus. Beloppet räknas alltid på priset efter eventuella rabatter.

När du nått 5000 poäng får du din första utbetalning på 100 kr. Bonusberäkning och utbetalning görs en gång i månaden. Utställd bonuscheck gäller i 6 månader och kan inte lösas in efter förfallodatum.

Läs mer om bonus här.

Du får ett poäng för varje hel krona du handlar. Beloppet räknas alltid på priset efter eventuella rabatter. Poäng ges inte vid inköp av presentkort däremot så får den som handlar med presentkort poäng på sina köp om han/hon är Plus-medlem. Du får inte heller poäng för fraktkostnader.

Du kan se och använda dina bonuscheckar genom att identifiera dig som medlem i varuhusets kassa. Du kan också se dina bonuscheckar genom att logga in på k-rauta.se.

Bonusutbetalningen kan användas för köp av varor. Om den vara du önskar köpa understiger valören på bonuschecken kan vi inte ge dig ett tillgodokvitto, kontanter eller växelpengar tillbaka.

Du kan använda din bonusutbetalning som betalmedel i våra varuhus eller i vår e-handel. Hitta ditt närmaste varuhus.

Ja, identifiera dig som medlem i vid utcheckningen i kassan eller genom att logga in på k-rauta.se för att se dina tillgängliga bonuscheckar.

Att vi har och får använda din e-postadress är en förutsättning för att vi ska kunna skicka dig information om utställd bonus.

För att få bonusbesked behöver du lägga till eller uppdatera din e-postadress. Detta gör du enkelt i kundskärmen i kassan eller genom att kontakta kundservice. Du når vår kundservice via vårt kontaktformulär.

För att få bonusbesked och bonusutbetalning behöver du lägga till eller uppdatera din e-postadress. Detta gör du enkelt i kundskärmen i kassan eller genom att kontakta kundservice via vårt kontaktformulär.

Du kan se dina personliga erbjudanden genom att logga in på k-rauta.se eller genom att identifiera dig i lojalitetsskärmen i kassan i varuhuset.

Har du angett din e-postadress och mobilnummer ska du få flera utskick om året. Om du inte fått några erbjudanden från oss kan det bero på att du behöver uppdatera eller komplettera din e-post eller ditt mobilnummer. Detta gör du på kundskärmen i kassan i varuhusen eller genom att logga in på k-rauta.se.

Det kan också bero på att du behöver uppdatera dina kommunikationsval. Ändringar kring kommunikationsval gör du via den länk som finns i de e-postutskick och sms vi kan ha skickat till dig i andra sammanhang. Du kan också kontakta kundservice via vårt kontaktformulär.

Förr kunde man koppla ihop sitt medlemskonto i med andra medlemmar som var folkbokförda på samma adress och i samma hushåll. Vi har idag tyvärr inget stöd för denna funktion.

Vi värnar om våra kunders personliga integritet och vill därför vara öppna med hur vi sparar och använder dina personuppgifter. Du har alltid möjlighet att avregistrera dig från marknadskommunikation i de olika kanaler vi använder oss av. Du har alltid möjlighet att göra invändning. Du kan också när som helst be oss rätta till en uppgift om den skulle vara felaktig.

Exakt hur vi sparar och använder dina personuppgifter kan du läsa mer om i vår dataskyddspolicy och våra medlemsvillkor.

Om du önskar avsäga dig riktad kommunikation och medlemserbjudanden kan du när som helst ändra inställningar för vilken kommunikation du önskar. Detta görs via länk i nyhetsbrev och SMS eller hos kundservice via vårt kontaktformulär.

Observera att du fortfarande kommer få s.k. servicemeddelanden från oss som bl. a. kan innehålla ändringar i medlemsvillkor, förändrade öppettider i närliggande varuhus eller kundservice. Denna typ av information ses som en viktig service till dig som medlem och framgår av våra medlemsvillkor.

Medlemskapet gäller tillsvidare eller tills du säger upp ditt medlemskap. Du kan när som helst säga upp ditt medlemskap genom att kontakta K-Rautas kundservice via vårt kontaktformulär.

Ditt medlemskap sägs också upp om vi inte har noterat någon aktivitet på dig som kund under 39 månader. Aktivitet definieras som registrerat köp på ditt medlemskonto, inloggning på mina sidor, öppnad e-post eller öppnat sms. Medlemskap upphör snarast efter uppsägning och dina personuppgifter raderas.

Plus innebär mer service, fler förmåner, bättre priser, poäng på alla köp – och mycket mer. Det är en kundklubb som är lika enkel att gå med i som den är fördelaktig att tillhöra. Oavsett om du bygger lantställe som ett proffs, eller bara gillar kanonpriser på det du behöver till hemmaprojekten, är K-Rauta Plus en kundklubb för dig.

Varmt välkommen!

Ja, du är medlem i K-Rauta Plus! Det som tidigare var Sisu-klubben har nu uppdaterats och uppgraderats och blivit K-Rauta Plus. Och i korthet kan man väl säga att klubben är vad den heter: hela vårt erbjudande, all vår kunskap – och lite till.

Ange ditt medlemsnummer när du kommer till kassan eller logga in på k-rauta.se så justeras priset åt dig.

Medlem är den fysiska person som tecknar ett medlemskap i klubben. Med fysisk person avses den enskilda individ som gör köp som konsument. Köp som görs för användning i näringsverksamhet är inte bonusgrundande. Tex. om du handlar med någon form av föreningsrabatt eller dylikt räknas det som ett köp för användning i näringsverksamhet och är därför inte bonusgrundande.

Det beror på att uppgifterna om dig i systemet inte är kompletta. Fyll på eller registrera dig enkelt igen. Du kan alltid kontakta vår kundservice via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig vidare.

Medlemskapet kan när som helst sägas upp genom att kontakta K-Rautas kundservice via vårt kontaktformulär. Medlemskap upphör snarast efter uppsägning.

För att uppdatera e-post eller mobilnummer loggar du in på Mina Sidor. Du kan också kontakta vår kundservice via vårt kontaktformulär. Adressuppgifter hämtas från folkbokföringsregistret.