Sisu-klubben

När du är medlem i Sisu-klubben har du alltid rejäl rabatt på ett gediget bassortiment och bonus på alla köp. Kort sagt ger Sisu-klubben mer för mindre. Och medlemskapet är helt kostnadsfritt.

Vanliga frågor om Sisu-klubben

Du får poäng på alla dina köp, bonusutbetalning när du uppnått ett visst poängsaldo, förmånliga rabatter och bra pris på ett brett urval av basprodukter. Dessutom får du förhandsinfo om exempelvis rea eller kampanjer. Och ska du starta ett större projekt får du givetvis en bra projektrabatt.

Ansökan om medlemskap eller registrering av köp kan göras i samtliga K-rauta varuhus i Sverige eller genom att registrera dig här.

För att samla poäng och få erbjudanden behöver dina köp registreras. Detta görs genom att ange personnummer eller skanna körkort vid kassan. I e-handelskanalen identifierar du dig själv genom att ange ditt medlemsnummer vid utcheckningen i kassan eller genom att logga in på k-rauta.se.

En förutsättning för medlemskap är att du uppgivit ditt personnummer och att vi har din mailadress eller mobilnummer. Du måste ha fyllt sexton år för att bli medlem.

Nej, medlemskapet är helt kostnadsfritt.

Eftersom klubben är digital och inget medlemskort utfärdas behöver vi använda din e-postadress eller ditt mobilnummer för att vi ska kunna skicka dig bonusutbetalningar och personliga erbjudanden. Du har dock alltid rätt att påverka vilken typ av kommunikation och genom vilken kanal vi får skicka dig kommunikation.

Inget medlemskort utfärdas eftersom Sisu-klubben är digital.

Du hittar ditt medlemsnummer på ditt välkomstmejl eller SMS från klubben. Det ligger även längst upp i sidhuvudet på dina e-postmeddelanden från Sisu-klubben. Du kan också få ditt medlemsnummer utskickat till din e-post här.

För att poäng ska samlas på ditt köp behöver ditt köp registreras. Detta görs genom att ange personnummer eller skanna körkort vid kassan. Om ditt medlemsnummer syns på kvittot kan du vara säker på att du fått poäng för ditt köp.

För att poäng ska samlas på ditt köp behöver köpet registreras på ditt medlemskap. I e-handelskanalen identifierar du dig själv genom att ange ditt medlemsnummer vid utcheckningen i kassan.

Som medlem i Sisu-klubben ger vi dig 2% bonus på dina köp. Du får ett bonuspoäng för varje hel krona du handlar och poängen omvandlas sedan till bonus. Beloppet räknas alltid på priset efter eventuella rabatter.

När du nått 5000 poäng får du din första utbetalning på 100 kr. Bonusberäkning och utbetalning görs en gång i månaden. Utställd bonuscheck gäller i 6 månader och kan inte lösas in efter förfallodatum.

Läs mer om bonus här.

Du får ett poäng för varje hel krona du handlar. Beloppet räknas alltid på priset efter eventuella rabatter. Poäng kan inte ges på inköp av presentkort däremot så får den som handlar med presentkort poäng på sina köp om de är Sisu-medlem.

Bonusutbetalningen sker via SMS eller e-post. Att vi får använda ditt mobilnummer eller e-postadress för att skicka bonusinformation är en förutsättning för att du ska få din bonusutbetalning.

När du har nått upp till bonusnivån får du din bonusutbetalning via SMS eller e-post med en länk till en digital bonuscheck.

Tänk på att aktivera den digitala bonuschecken först när du är i kassan och ska betala dina varor. Den är endast aktiv i 15 minuter, därefter är den förbrukad. Har du förbrukat din bonuscheck av misstag, vänligen kontakta personal i varuhuset eller kundservice på tel. 0770-11 88 00 eller kundservice@k-rauta.se.

Bonusutbetalningen kan användas för köp av varor. Om den vara du önskar köpa understiger valören på bonuschecken kan vi inte ge dig ett tillgodokvitto, kontanter eller växelpengar tillbaka.

Du kan använda din bonusutbetalning som betalmedel i något av våra fysiska varuhus. Hitta ditt närmaste varuhus.

I dagsläget kan du endast använda bonusutbetalningen i något av våra fysiska varuhus. Här hittar du ditt närmaste varuhus.

Bonusutbetalningen sker via SMS eller e-post. Att vi har och får använda ditt mobilnummer eller e-postadress för att skicka bonusinformation är en förutsättning för att du ska få din bonusutbetalning.

För att få bonusbesked och bonusutbetalning behöver du lägga till eller uppdatera ditt mobilnummer eller e-postadress. Detta gör du enkelt genom att logga in på Mina sidor eller genom att kontakta kundservice tel 0770-11 88 00 eller kundservice@k-rauta.se.

Har du angett din e-postadress och mobilnummer ska du få flera utskick om året. Om du inte fått några erbjudanden från oss kan det bero på att du behöver uppdatera eller komplettera din e-post eller ditt mobilnummer. Detta gör du genom att logga in på Mina sidor.

Det kan också bero på att du behöver uppdatera dina kommunikationsval. Ändringar kring kommunikationsval gör du via den länk som finns i de e-postutskick och sms vi kan ha skickat till dig i andra sammanhang. Du kan också kontakta kundservice tel 0770-11 88 00, kundservice@k-rauta.se.

Förr kunde man koppla ihop sitt medlemskonto i Sisu-klubben med andra medlemmar som var folkbokförda på samma adress och i samma hushåll. Tyvärr har vi idag inget stöd för denna funktion.

Vi värnar om våra kunders personliga integritet och vill därför vara öppna med hur vi sparar och använder dina personuppgifter. Du har alltid möjlighet att avregistrera dig från marknadskommunikation i de olika kanaler vi använder oss av. Du har alltid möjlighet att göra invändning. Du kan också när som helst be oss rätta till en uppgift om den skulle vara felaktig.

Exakt hur vi sparar och använder dina personuppgifter kan du läsa mer om i vår dataskyddspolicy och våra uppdaterade medlemsvillkor.

Om du önskar avsäga dig riktad kommunikation och medlemserbjudanden kan du när som helst ändra inställningar för vilken kommunikation du önskar. Detta görs via länk i nyhetsbrev och SMS eller hos kundservice tel 0770-11 88 00, kundservice@k-rauta.se.

Observera att du fortfarande kommer få s.k. servicemeddelanden från oss som bl. a. kan innehålla ändringar i medlemsvillkor, förändrade öppettider i närliggande varuhus eller kundservice. Denna typ av information ses som en viktig service till dig som medlem och framgår av våra medlemsvillkor.

Medlemskapet gäller tillsvidare eller tills du säger upp ditt medlemskap. Du kan när som helst säga upp ditt medlemskap genom att kontakta K-rautas kundservice via tel 0770-11 88 00 eller kundservice@k-rauta.se.

Ditt medlemskap sägs också upp om vi inte har noterat någon aktivitet på dig som kund under 39 månader. Aktivitet definieras som registrerat köp på ditt medlemskonto, inloggning på mina sidor, öppnad e-post eller öppnat sms.

Medlemskap upphör snarast efter uppsägning och dina personuppgifter raderas.

Vi vill lyfta fram vårt finska ursprung och visa att kvalitet lönar sig.

Sisu är ett ord på finska som betyder kampvilja, uthållighet och att aldrig ge upp. Vi vet vad som krävs med vårt klimat här uppe i norden och vi bygger för att hålla länge. Uttrycket passar för vår kundklubb som är rak, ärlig och rejäl.

Ihop var vår tidigare kundklubb och ombildades till Sisuklubben 2014. Alla som var medlemmar i Ihop blev per automatik också medlemmar i Sisuklubben!

När du gått vidare till kassan kan du skriva in ditt medlemsnummer så justeras priset åt dig.

Det beror på att uppgifterna om dig i systemet inte är kompletta. Fyll på eller registrera dig enkelt igen. Du kan alltid kontakta kundservice på kundservice@k-rauta.se så hjälper du dig vidare.

Medlemskapet kan när som helst sägas upp genom att kontakta K-rautas kundservice via kundservice@k-rauta.se. Medlemskap upphör snarast efter uppsägning.

För att uppdatera e-post eller mobilnummer loggar du in på Mina Sidor. Du kan också kontakta kundservice tel 0770-11 88 00 eller kundservice@k-rauta.se. Adressuppgifter hämtas från folkbokföringsregistret.

Erbjudandet gäller ordinarie pris och kan inte kombineras med andra erbjudanden eller rabatter. Gäller lager- och beställningsvaror. Vid köp av metervaror, kvadratmetervaror och litervaror (ex. trall, golv och färg) får du rabatten på samtliga varor som har samma artikelnummer. Värdechecken kan endast lösas in i varuhus.